Lyckokaka

Dagens lyckokaka satt mitt i prick.
Har haft en riktig skitdag/kväll.

Rls hela natten, låg och ryckte i hela kroppen. Detta är ett tillstånd som förvärras av mina ångestdämpande- och sovmediciner.
Vid 4 var jag uppe och drack vatten, tog ett par sovtabletter av en annan sort och gick sen och la mig igen.
Vid 6 gav jag upp, gick upp och duschade och Vid halv sju lyckades jag äntligen somna.

Hade bestämt att jag skulle gå upp skapligt och fixa dygnsrytmen, så vid tio väckte jag Adrian och fixade frukost. Var så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna, så vid halv ett fick jag lägga mig en stund igen.

Behövde hämta ur mediciner idag och ville ha monster, så runt halv fem skulle jag och Adrian ner på stan en snabbis.
Börjar med att cykellåset är fruset så jag får gå istället. Köper monster och ska på apoteket, en av dem far i backen och spricker såklart.
Fixar medicinerna och hade lovat sonen donken. Gick dit och försökte beställa, samma fel som förra gången uppstår; "Något har gått fel, försök igen" när jag betalar. Försökte ett par gånger men gav upp eftersom klockan var mkt och jag inte hade tid med skiten.
På vägen hem kommer Adrian på att vi kan äta fryspizza, det finns ju en kampanj som dr oetker har nu där man kan swisha en pizza för 25 spänn. Testar med det, har plötsligt bara 11 kr på kontot- eftersom McDonald's dragit pengar utan att vi fått nån mat.
Ok, vi skyndar hem, Adrian ska få ris och köttfärssås; jag tänkte trösta mig med en chili-cheese-quesedilla. Adrian kommer på att han vill ha spagetti istället, vilket inte fanns färdigt till skillnad från riset. Vid det här laget är det bara några minuter tills jag ska spela rollspel. Men fine, jag kokar spagetti och värmer sås och sätter mig vid datorn. Då funkar såklart inte discord, så det fick bli omstart; så nästan en halvtimme försenad trillar jag in, på dåligt humör och med käften full av mat.

Så ja, lyckokaka som sa "Don't give up"  känns både generellt och specifikt rätt.

 

 

Update: Efter lite mer än en timmas spel blev det en sk TPK- total party kill; dvs VI DOG ALLIHOPA. HURRA.

 


KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0