Minnesförlust

När drömmern började hade jag minnesförlust; eller iaf an stor minneslucka. Jag var på nån fest, det var utomlands någonstans. Det var en kille där som skulle skjutsat mig och Adrian hem; men han satt och drack alkohol och var skitsur för att jag inte ville ligga med honom. Jag sa lite surt att "jag antar att vi inte åker hem ikväll heller, då?"
Gick runt bland en massa rum där set satt fulla människor, hittade en toalett som inte gick att låsa och försökte dricka vatten och tvätta ansiktet. Det var nära utgången så  jag såg när en annan kille kom in, hanl etade också efter mig.
Jag sa till alla som kom i närheten att jag ville bara skriva, och jag letade efter våran packning där jag hade ett block saom jag hade skrivit i. När jag hittade packningen låg den ute i nån form av saluhall, där det bland annat fanns kinesiska smycken utlagda på golvet .
Jag satte mig och tittade lite på dem för att lugna ner mig lite.
En kinesisk tjej kom fram, till mig och jag frågade; "pratar du nån svenska?" Det gjorde hon, eftersom hon bodde granne med svenskarna jag just hade varit hos. Vi pratade lite. Sen kom hennes kollega, och han tyckte att något smycke skulle passa mig; försökte sätta det på mig och helt plötsligt hade han händerna lite överallt på min kropp.
Jag sa tuill honom att sluta, men tjejen sa att "det är väl inte så farligt;" och jag försökte komma undan honom och försökte få henne att översätta att jag inte ville att han skulle röra mig. Jag berättade för henne att jag var inte van vid hur de hade det där, jag kom från en liten stad på landsbygden där jag knappt gick ut; och sen kom jag hit och då var det droger och alkohol och alla hade legat med alla och allla typ förväntades att vara på det sättet.
Jag slet mig ifrån honom, drog fram mitt block och en penna från packningen och sprang tillbaka in på festen. Den kinesiske mannen och de två andra följde efter mig och jag sprang från rum till rum, överallt var det folk jag inte kände som var påverkade, hade sex och inte kunde hjälpa mig. Jag lyckades komma till övervåningen, som tydligen var sovvåningen.
Sprang och letade efter min son, kollade säng efter säng där det låg andra barn, SMÅ barn, och jag kände hur äcklad jag var att deras föräldrar var helt redlösa och svinade på undervåningen medan de sov där uppe.
Jag letade och letade, och det började höras musik som om jag var med i en film; olycksbrådande musik som verkade betyda att jag inte skulle hitta honom. Jag letade till och med i bilen vi skulle åkt hem i. Adrian var mindre än han är nu och skulle inte klara sig på egen hand om han vaknade och jag inte var i närheten. men jag kunde inte hitta honom.
Vaknade när jag hade letat överallt, han var borta och äckliga snubbar letade efter mig så de kunde försöka få mig att ta droger eller alkohol och ha sex med mig. Musiken hade stigit till ett nästan öronbedövande cresendo. 
Tårarna brände bakom ögonlocken och en stor klump av äckel, ångest och oro svällde i min hals. Klättrade ner från sängen, gick och tittade på Adrian. Tog min medicin, tanden ilade nåt förbannat.
Obehagskänslan sitter kvar i sinnet och smärtan sitter kvar i kroppen och tanden, innan medicinen börjar verka. Men ja, gomorron då för helvete.

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0