Tvära kast

Idag började dagen åt helvete.
När jag kom till skolan efter alldeles för lite sömn så hade mitt bås blivit ockuperat. Snäll som jag är tog jag mina små bitar av rör och metalplattor och gick på jakt efter ett annat.
Det enda jag hittade var ett som den där snubben som jag hade lite rajtan tajtan med (och som sen kom på att hoppsan kanske skulle sagt att jag är gift, asshole deluxe) skulle ha, eftersom han uppenbarligen behövde TVÅ bås. Gaaah! Gick ut o tog en cig, och sen gick jag för att konferera med min kära lärare. Innan han hann komma så blev jag erbjuden ett bås från den tjocka, läskiga killen med BO som brukar klä av mig med blicken, eftersom han inte skulle ha det just idag.
Det var ostädat, skitigt och med fel sorts utrustning för mina preferenser, men fine, tänkte jag... går väl att svetsa här med.
DÅ dök min lärare upp, och jag hann bara säga "jag fick byta bås", sen sprang han iväg och körde bort den där killen som hade satt sig i mitt orginalbås. För min del hade det varit ok om han hade suttit kvar, men det var ingen som frågade mig. Det är förvisso ett bättre bås, och han använde inte ens MIG-svetsen så då kunde han lika gärna sita nånstans där det bara fannsen MMA-svets.
Började koppla om och fixa med allting men fick inte igång svetsen... och råkade höra en annan lärare prata med killen som hade tagit mitt bås... han verkade vara rätt sur, och läraren sa till honom att han får väl stå på sig och säga ifrån osv. Jaha? Men jag sa väl ifrån först? Dessutom är det väl vett och jävla etikett att fråga om båset är upptaget innan man installerar sig där? Nog för att jag inte var där, men de som satt i båsen runt omkring kunde ha berättat för honom att jag brukar sitta där.
Anyway!
När jag väl fick igång svetsen (hade glömt att koppla från minus till pluspol, doh) så gick det precis lika pissruttet som igår. Jag blev gråtfärdig av frustration, fattade fan inte hur jag skulle bära mig åt för att få en fin svets runt hela röret med två svetsningar. Började smått desperat googla efter tips, men hittade ingenting.
 
När min lärare kom och tittade till mig och skrattade åt mina skitsvetsar så frågade jag förtvivlat hur jag skulle göra; och fick då som av en slump, i förbifarten veta att jag fick flytta skiten upp och ner samt göra fler start och stopp än två....
Höll fan på att börja tjuta av ...ja, vad ska man kalla det? Lättad frustration?
Efter det gick det MYCKET bättre (såklart) och jag återfick lite livsglädje.
Strax därefter var det lunch, och jag hakade på "den andra Rickard" ut till deras bord utanför fordon, satt i solen och käkade kikärtsgryta, fick komplimanger och pratade veganism. Kunde ju inte bli bättre!
Eftermiddagen kantades sen av idel smicker, komplimanger och intresse från ett helt gäng olika personer, väldigt skönt att få sitt ego smekt en aning.
Fick även en oväntad och hysteriskt rolig kommentar från en kille, han hade hört att "jag inte tyckte om killar". Haha, han ville inte säga vem det är som sprider rykten om mig, men det skiter jag verkligen i om de inte kan hitta på något bättre än att viska om att jag är flata. Det är ju snarare en komplimang imho...
Apropå flator så såg jag mitt söta lilla ex på hemvägen. Synd att hon är så... ung. Hehe...
Bestämde med Rickard att jag ska bjuda honom på mat imorgon, och alla som könner mig vet hur lycklig jag blir av att mata folk... så ikväll har jag kokat ihop en syrlig, stark och alldeles underbar gryta med kryddor som för tankarna till Indien.
I bakgrunden, på tv, i skrivande stund, går nån film som utspelar sig i just Indien, som för att sätta stämningen redan idag nästan. Jag tycker om när universum liksom synkar lite runt omkring mig!
 
Det är nästan att det känns beklagligt att Rickard både är ung och upptagen, kan ju tyvärr inte förutsätta att alla har samma attityd till kärlek, sex och relationer som jag har... hur gärna man än skulle kunna önska.
Nu när jag kommit underfund med hur jag funkar känns det så självklart- att jag kan tycka om/bli kär i/vilja ligga med/växla mellan platoniskt och köttsligt umgänge- med fler än en person i taget. Lika självklart som att jag har fler än en vän, så skulle jag gärna ha fler än en "partner", om jag träffar någon jag gillar.
 
Nu får det bli en cig, några droppar whisky och- efter lite bök- nästa ljudbok i lurarna; så ska jag nog baske mig sova ordentligt sen.
 
Gonathalie!

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0