Hur ekvationen går ihop

Idag har, hittills, varit en bra dag. Jag har skrattat mycket, ätit god mat, fått mycket bekräftelse, ja, folk i min närhet har varit rara och trevliga, helt enkelt.
 
Imorse fick jag åka buss gratis. Det kostar iofs bara 17 spänn via appen, men den slanten använde jag till att få pizza körd till Lernia. 
Nämnda pizzor ligger nu framför mig på tåget, ska ta hem dem till mig och Diana. Veganost, vegansk oxfilé, banan, ananas och jordnätter. I believe OMNOMNOM is the expression! Det finns såklart inte sån lyx i Katrineholm.
 
Fortsatte morgonen med att min underbara,  omtänksamma lärare bjöd mig på kaffe och ett snack; om det som tyngt mitt sinne på sistone.
Kommer till det senare.
 
Åt frukost med de bästa från vårt "gäng", två helt fantastiska individer som är lätta att prata med.
 
Gjorde ett prov, det tog ca en minut och jag fick alla rätt.
 
Satt och småflirtade i teorisalen med en kille som har fantastiska ögon (upptäckte jag för en stund sen,  när vi åkte samma tåg till Hallsberg ) och både tecknar och svetsar som en gud.
 
Käkade lunch med allrabästaste Richard och de två killarna som var med på frukosten, flummade och skrattade åt nonsens.
 
Åssåvidare....
Små, trevliga saker hela dagen. Det gör mig glad.
 
Ikväll sla jag krama min älskade dotter lite extra, bjuda henne på pizza och titta på zombies. 
Har varit och är så sjukt nojjig för hennes skull just nu.
 
Hon har, under lång tid,  haft ont i magen till och från. Förra veckan var hon extra dålig, så jag beställde tid jos doktorn.
Det visade sig då att hennes levervärden är dåliga.
Det är ju sånt som händer alkisar, tjockisar och diabetiker?
Vi vet inte vad det beror på ännu, fler prover togs igår, fyra rör blod, provsvar nästa vecka.
Som mamma nojjar man upp sig själv över sånahär saker....
 
Anywhooo. Musiken är bra, helgen är här och pizzan luktar fantastiskt.
 
 

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0