Zombie virus

Här om natten drömde jag om zombieapocalypsen igen.
Det var, som alltid, realistiskt och påtagligt verkligt, i den mån en värld full av vandrande döda kan kännas verklig.... vilket den kan, i mitt fall.
Jag var beväpnad endast med en medelstor kökskniv, vilken jag fick tillfälle att använda flera gånger. Ganska mäktig känsla att sticka en kniv rätt in i skallen på halvruttna, vandöda styggelser. Som om inte det vore nog i sig så impade jag på en snygg tjej jag ville ligga med, skyddade henne från zombies och var jättetuff. Yay me!
 
I tisdags började skolan igen efter påsken. Jag trodde jag skulle få en mjukstart, men pga totalkaos i tågtrafiken blev jag fast på stationen i Hallsberg i fem timmar och kom hem först framåt  nio på kvällen.
Men mig hem fick jag nåt virus som sedan dess har fått mig att stundvis känna mig som en zombie. 
Idag hasade jag ner till apoteket och köpte allergitabletter, tog en förut och tycker nog att det känns aningen bättre.
Vill INTE missa mer i skolan nu när det bara är två veckor kvar.
 
I övrigt då?
Ja... jag känner mig fortfarande fet som en flodhäst efter senaste ångestbesöket i provhytten, men jag känner mig också märkligt populär. 
Den där snubben i Göteborg som är så snygg att jag nästan blir monogam och straight funderade på att hälsa på mig... vilket hade varit vansinnigt välkommet... men det smög sig.
Jag hopoas han inte hinner tröttna innan jag ska ner igen, den 8/5.
 
Framför mig har jag en tid med många ljuspunkter; jag ska redan nästa helg få finbesök, sedan är det "skolavslutning", valborg med redan i förväg utlovad barnvakt, Göteborgstripp, Fezten och SOMMAR.
Jag hoppas att jag kan landa nåt slags jobb också... 
 
Föt tillfället känns det dock mest..  segt. Trött och sjuk. Ska lägga min lilla plutt i sängen, dra igång nån film med min dotter och slappa en stund.

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0