Veganspan på Lidl

Idag ägnade jag större delen av förmiddagen till att veganspana på den eminenta affären Lidl.
Önskar verkligen att det var närmare dit...
Nåväl!
På begäran av en vegandam så fördjupade jag mig i snacksutbudet, och blev glatt överraskad: 
 
 
 
Då jag är novis i veganvärlden får jag dock reservera mig angående färgämnen och e-nummer som jag inte har stenkoll på och inte har inkorporerat i mitt spanande ännu.
 
Glad i hågen fortsatte jag min tur i affären, och hittade en hel del kntressanta saker:
 
 
 
Grönkål, som alla tycks vara så förtjusta i.
 
 
Pulvermos, för folk i farten eller för en lat en? 
 
 
Currysås! Mmm... curry...
 
 
Sötsur sås, för sötnosar och surpuppor?
 
 
Riskakor med choklad! Organiskt och rättvisemärkt, som en bonus.
 
 
Sojamjölk går alltid åt!
 
 
Eller så kan man dricka smoothie.... med KÖRSBÄR! ♥
 
 
Denna är måhända inte Lidlspecifik... men ändå!
 
 
Nybakade bullar verkade populärt, "trots att de var veganska"...
 
...för det var bara en kvar.
 
 
Proteinbröd, för gymnissar och dyligt kanske? 
 
 
 
Supersmarriga baugetter...
 

 
...eller lyxiga lingonlimpor..
 
 
Mörk, rättvis choklad. CHOKLAAAAAAAD!
 
 
Med hallon eller apelsin...
 
 
...eller tranbär, eller ingefära.
 
Jag har personligen inte smakat allt detta, men planerar att göra det. Ingefärschokladen, apelsinchokladen, chips, smoothie, sojamjölk, dessa har jag testat på rak arm.
 
Missa inte deras veganska färs, kokosmjölk med 82% kokos, thin crisp samt nudlar med curry heller:
 
 
Rooibos med äpple/kanelsmak är fantastiskt, smakar äppelpaj. Funkar också utmärkt kall, som iste eller i smoothie.
Citron/peppar är oväntat god, alla jag bjudit på det har köpt egna inom en vecka.
 

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0