Day one point five

Sååå...
Gick till jobbet kl två, sa lite spexigt att "jag tar väl en stor stark då!"; och blev lite perplex när Chefen började tappa upp ovannämnda dryck. 
"Men... jag skojade bara, jag kan inte vara full på jobbet? "
Nej, imorgon ska du börja, sa chefen. Så jag cyklade hem,  tittade i mina papper, jo; jag skulle börja den 31/3.
Messade en bild,  ringde och avbokade. mammabarnvakt, la på, såg svaret på messet att "kom kl 17.00", ringde och påbokade mammabarnvakt, käkade nudlar och gick till jobbet.
Med risk att låta överdrivet positiv så tror jag att jag ligger jävligt bra till.
Hade en bra första halvdag, fick servera och serva ett litet sällskap, lära mig hur kassaapparaten funkar och ska jobba igen imorgon kl 10 istället för 14 med att stå i kassan.
Ska blondera bort min fantastiskt rosa hårfärg, göra mig oumbärlig och bli anställd inom ett par månader.
Jag tror att det kommer att hända,  och jag tror att det kommer att bli BRA.
 
Kom hem strax efter nio,  drack lite vin och pratade med min kära mor.
All in all, en riktigt bra kväll. 
Strax läggdags... på soffan. Mamma får sängen, jag får ett av rödvin underlättat insomnande. 
 
Livet är gött, världen är stor. 

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0