Andrasortering

Jag är så trött på att komma i andra (som bäst) hand. Jag skulle vilja vara förstahandsvalet för någon,  nån gång. Just nu känns det som att jag är lite sämre än alla andra,  så jag får nöja mig med att vara reserv.
Vill fly, fly, fly från den här staden och komma bort från allt.  Vill ha ett eget värde,  vara uppskattad för min egen skull. 
Fuck this shit. Vad man än gör så blir det fel.
Är jag inte tillräckligt bra på någonting? Ska jag spendera livet i skuggan av andra? När kommer min plats i solen? 
Jag ska spela på lotto, och vinna massa jävla pengar,  sen ska jag köpa en ö och bo där resten av livet.
Leva på kokos och bananer. 
Bara låta resten av världen tvätta sin egna smutsiga jävla tvätt själva, vara eremit och meditera. 
Ja. 
 Sitta i skuggan av en palm 8 timmar om dagen och rensa själen.
För min själ orkar inte med så mycket mer.
Jag kanske ger bort den för lätt,  eller typ lägger min själ upp till buds för billigt. 
Jag önskar att jag visste vad jag skulle göra för att räcka till.  
Jag borde väl egentligen börja med mig själv,  vara som jag är och vara nöjd med det.  Hur gör man det? 
 
Får väl sova på saken. 
Jobba om 7 timmar. 
Gonatt, eller nåt. 

KOMMENTARER
SKRIVET AV: Emil Eriksson

Vill skriva något tröstande ord om hur allting kommer blir bra! Men vet att det är svårt att tro på! Det viktigaste är att aldrig sluta tro och aldrig ge upp! :)
Vet precis hur det är att leva i en stad där en inte känner sig hemma och hur en bara vill där ifrån men vet hur jäkla svårt det kan vara att komma bort! Men det kommer blir bättre, det kommer det!! En träffar varje dag nya människor och en vet aldrig när en möter just den där personen som kommer att betyda allt! Vare sig det är kärlek eller vänskap. Jag tror på att alla människor har något att lära ut, en del finns där ett tag och en del finns där för alltid men allt leder alltid till det bättre bara en vågar tro och hoppas. För tyvärr, allt som är värt att ha måste en kämpa för. För att något ska bli riktigt bra måste början vara svår. Det är så världen fungerar (i mina ögon).

Det blev en ganska lång kommentar över hur jag ser på världen! :P

Kram!!

Svar: Vilka värmande ord, Emil. Tack för dem. De gjorde denna dag lite mindre mörk och kall. ♥
Naftalin

2014-04-12 @ 12:27:37
URL: http://bloggar.kkuriren.se/byemil

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0