Tröstlös törst

Jag längtar och trånar och törstar efter kärlek, samhörighet, närhet, sällskap.
Jag vill luta huvudet mot din axel, fnissa åt dina skämt,  nafsa dig på halsen, spela mina bästa låtar för dig,  känna hur värme sprider sig inifrån och ut, utifrån och in när jag leende betraktar ditt ansikte.
Jag vill somna med din andedräkt i små pustar mot min nacke,  ihopkurad tätt intill dig.
Jag vill känna hud mot naken, glödhet hud när vi  febrigt, övermannade av begär söker varandra mitt i natten, väckta av en dröm som ingen vilja lämnat kvar, bara ordlös, tveklös, ändlös längtan.
Jag vill smyga upp försiktigt från dina lätta snarkningar,  sätta på kaffe och duka en bricka med lyxig söndagsfrukost, mata dig och äta från dina finlemmade, uttrycksfulla händer.
Jag vill massera din tvålhala, varma rygg i ett delat bad, torka naken med huvudet i ditt knä medans du kollar senaste nytt på nätet.
Jag vill vara ledsen att du måste gå, att vardagen återinträder och låter mig längta tills nästa hång vi ses.
Jag vill skriva små dikter och lägga i din ficka när du inte ser, nöjd med vetskapen att när du hittar den så kommer du att le det där leendet jag älsksr så, det vackraste i världen.
Jag vill höra din röst sjunga med i en sång jag inte ännu hört,  låta den bli min och lyssna på den om och om igen, i mitt huvud sjunger du med varje gång.
Jag vill berusa mig på din doft och rödvin en torsdagkväll, sitta uppe hela natten och prata,  röka för många cigaretter och  leka med andra handen i ditt hår.
 
Jag vill så mycket, så gärna... men var är du då?
 
Hitta mig nån gång, för mitt liv är inte lika rikt utan dig vid min sida. 
 
Jag saknar dig, jag längtar efter dig,  jag älskar dig. 
 

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0