Söndagsångest

Idag är det söndag igen.
Jag är full av vemod och ångest, känner ett jämrande ljud långt bak i halsen som inte riktigt kommer fram.
Jag är tjock och ensam och dålig och oälskad idag.
Jag är så trött på den här staden, den får mig att må illa. Jag längtar mig fördärvad efter framtiden. Önskar den kunde komma snart.
Hatar att vara "gängets" pkmaffiaboss.
I götet är jag inte det.
Hatar att vara så jävla snygg i håret att folk tar kort på mig och min dotter skäms för mig.
I götet är jag inte det.
Hatar att det inte finns några jobb.
I götet finns det det.
Blir nog tidigt i säng idag. Imorn ska vi bära tvättmaskiner och hälsa på mamma. Ska kolla om några körsbär är mogna, blir ju sista året jag kan plocka dem.
Känns ju också bra... eller inte.

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0