Minst fyra koppar

Ensamheten är ett djur med mjuk päls och vassa klor.
Vissa dagar ligger den belåtet vid min sida, lojt utsrräckt och dåsigt njutande när jag stryker dess lena rygg.
Dessa dagar är många, för bor man länge med Ensamheten så blir den som en del av familjen. Man uppskattar den och värdesätter den, får massor gjort i dess sällskap.
Andra dagar är Ensamheten en illasinnad best.
Den river djupa, blödande sår i mig och springer morrande bredvid mig för varje steg jag tar.
Den skrattar åt mig när jag brygger kaffe, när jag suckar och gör fyra koppar eftersom det är minimum på de flesta bryggare.
Egentligen kanske jag bara ville ha två.
Ensamheten delar gärna mitt kaffe, men hen dricker så lite att det inte märks.
Ibland dricker jag te istället, fast jag egentligen vill ha kaffe.

KOMMENTARER
SKRIVET AV: Perny

Hej

En sorglig dikt, text, du skrivit även om jag själv alltid helst dricker kaffe. Jag hoppas känslan av ensamhet bara är flyktig.

Jag ville framförallt tacka för den tid du gett Alvhilda och de fantastiskt positiva kommentarerna du gett i bloggen. Det var väldigt inspirerande att läsa det du skrivit och känns väldigt roligt att du tyckte så mycket om det.

Det jag skrivit som svar inne i bloggen är att jag räknar med att första boken i trilogin blir klar i sommar och jag hoppas att den kan komma i tryckt upplaga nästa år, men allt beror på förlagsbranschen.

Svar: Ack, hur ska jag kunna vänta så länge? ;-)
Tack för lovorden, skulle väl inte kalla det en dikt direkt... kul att få ros i vilket fall som helst och särskilt från en författare!
Naftalin

2013-05-04 @ 16:11:40
URL: http://alvhilda.blogspot.com
SKRIVET AV: Perny

Te skulle det stå, att jag alltid helst dricker te :)

2013-05-04 @ 16:12:44
URL: http://alvhilda.blogspot.com

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0