Vad är jag värd?

Jag är värd mycket.
I alla fall för mina barn.
Jag tar hand om dem så gott jag kan, och de ger mig mängder av kärlek. Där får jag egentligen all bekräftelse jag behöver.
Pratade med en vän om detta idag, och vi var överens om att när man är van att vara själv så kan nya relationer vara... besvärliga, på det sättet.
Man får något som man vet att man klarar sig utan, och hur trevligt det än må vara så blir det en förändring. Man suger i sig och längtar efter mer, men vad händer när vardagen smyger sig tillbaka och lägger sig i?
Det är väldigt lätt att "falla tillbaka" till det bekanta, varma vardagsmyset med barnen och vännerna, och tänka "Behöver jag verkligen mer än det här? Har jag tid med det, energi att lägga på att bekräfta någon annan?"
Man är så van att klara sig själv. man blir snabbt uttråkad om det inte händer något. Man vill att det där lilla extra som tillkommit ska fortsätta att vara just det, något extra. iaf ett tag.
Små saker som man inte är van vid, som påminner en om varför man ger sig in i en relation. Trots allt innebär det, för en ensam mamma, en hel massa tid, pengar, energi och "jobb" att släppa in någon i sin värld.
Det är inte bara sitt eget liv man rör runt i, trygga rutiner byts mot frågor och svartsjuka, nyfikenhet och rivalitet.
Ska man ta sig råd och tid att prioritera sig själv och den nya relationen, göra saker för sitt egna höga nöjes skull?
Är det värt priset?
Jag hoppas att det kan vara det.
Jag vet inte om jag någonsin kommer att känna mig bekväm med att bo ihop med en annan vuxen människa igen.
Jag vet inte om jag kommer att orka med alla omständliga omständigheter.
Jag vet inte... men jag kan ju hoppas, eller hur?
Den som lever får se.
Nu ska jag bada i mitt för en och en halv timma sedan uppspolade badvatten, sen är det sovdags, om jag kan.
Imorgon är det fullt ös medvetslös igen, hoppas att Adrian har en "sovmorgon", dvs äter frukost och sen sover i nån timma.
Det brukar behövas för att orka med allting utan gnissel i maskineriet, men är mer och mer sällsynt.
Önskar jag kunde sova ordentligt på nätterna.
Ah, well. Bada var det.

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0