Charging

Idag verkar vara en riktig "ladda batterierna -dag".
Kämpade upp ögonlocken tidigt i morse, ca 4:30, när Adrian ville ha mat. Var vaken en stund, slumrade till, och vid ca 5:30 ville han byta bröst. Strax efter sex bytte han tillbaka. Kvart i sju gick jag upp och väckte Diana, gjorde frukost och fick iväg henne till skolan.
När hon hade gått vaknade Adrian igen, och ville ha tutte.
Han snuttade det lilla som hade hunnit återbildas på en och en halv timma, och jag höll på att somna sittande.
Vi gick in och la oss i sängen, försökte få honom att somna vid bröstet, men det var tomt och han blev bara förbannad.
Gjorde välling, matade, han var fortfarande hungrig. Mah god, hur mkt kan en sån liten pys äta egentligen?
Han fick snutta lite på bästa tutten, och både han och jag slocknade i två timmar.
Vaknade till av att han var hungrig igen, samt att jag själv var utsvulten. Matade tutte en stund, höll på att somna igen men var för hungrig. Brösten blev tomma, välling och kyckling med ris tillagades.
Nu är vi båda mätta och vakna, men jag skulle kunna somna när som helst.
Hur kan man vara så slut?
Tut att jag inte har några måsten idag, hade iofs tänkt att ta en Djulörunda och köra en maskin tvätt, men ingen blir besviken på mig om jag inte gör det... utom jag själv då.
Har hällt i mig två jättekoppar med kaffe också, inte fan hjälper det.
Man skulle haft något lagligt, bröstmjölksvänligt tjack.
Säga vad man vill om knark, men det är tamefan effektivt. Hade jag haft en liten gubbe att ta av så skulle jag både ha promenerat, tvättat, planterat blommor och ångat soffan vid det här laget, förmodligen utan att äta något heller. Tänk så fort det skulle gå att gå ner i vikt då!
Men, dels kan jag inte utsätta mina barn för risken att någon förväxlar bruk med missbruk och ställer till bekymmer för oss, dels att Adrian skulle få i sig rester i bröstmjölken och dels vill jag inte befatta mig med den gruppen människor i den här stan.
I`m just saying, många inser inte att alla är olika, och att vissa, tex jag, inte skulle ha några som helst problem med att ta en liten pick me up in the morning utan att börja punda.
De flesta vet vid det här laget att alkohol och cigaretter är farligare än tex jazztobak, och jag vågar påstå att det samma gäller för tjack, om man använder det i måttliga mängder. Man använder det ju trots allt både i bantningsmedel och som koncentrationshöjare.
Man kanske skulle skaffa sig en häftig diagnos och få ritalin eller nåt?
Nej fan... vad trött jag är.
Får se om jag orkar ta en promenad senare i eftermiddag. Nån som vill följa med i så fall?


KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0