Dagen D... eller kanske B

Idag var jag beräknad att föda barn.
Var nyss hos BM och konstaterade att blodtryck, hjärtljud, storlek osv fortfarande är perfekta.
Vet inte om jag nämnt att jag har världens bästa barnmorska, men det har jag. Sara heter hon. Så, om det är nån som tänker vara gravid i Katrineholm som läser detta: be att få henne.
Nu ligger jag officielt på "övertid", vilket i praktiken innebär att om en vecka blir det ett besök till hos BM, och måndagen efter det får jag åka till antingen Nyköping eller Eskilstuna för kontroll. Om allt är bra då så får jag åka hem igen, vänta till v42+0 och sen bli igångsatt; förutsatt att jag inte nedkommit innan dess förstås.
Just nu känns det förstås som att jag naturligtvis kommer att få gå med bebis i magen i två ohyggligt långa veckor till, men förhoppningsvis kommer det igång snart. Håll tummarna för mig!
Nu ska jag passa på att vila en stund innan min förstfödda kommer hem, Sara gav mig order om att vila så mkt jag kunde oavsett vilken tid på dygnet det var. Det gjorde jag innan också, men nu känns det ju ännu mer berättigat.

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0