Hårfager

Pillade dit nya dreads i håret här om dagen.
Sjukt nöjd, särskilt med de nya cerisa som jag köpt. Synd att de är lite korta, men de funkar.
Känner mig alltid lite mer nöjd med mig själv med löshår. Jag älskar att det blir fylligt, långt och färgglatt på några timmar.

Innan såg det ut såhär:



...dvs kort, ojämnt, slitet, risigt.

Nu ser det ut såhär istället:



En explosion av rosa och lila, till och med Diana tyckte det var snyggt. Hon har på sistone blivit min största kritiker, och har åsikter om hur jag har håret, hur jag klär mig, hur jag sminkar mig, vad jag äter, vem jag umgås med... osv. En tvättäkta liten tween...

Anyway.
Jag har beställt en liter ricinolja, ska börja med den när denna omgång löshår åker ur.
Omfattande läsning på bloggar och forum om denna "mirakelolja" samt recensioner från vänner har fått mig att komma fram till:
  • Det kan få håret att växa snabbt, bli tjockt och glansigt; eller (har sett ett fåtal skriverier om detta) så kan det i värsta fall få håret att bli tunnt och slitet.
Om det växetr, hurra, om det blir slitet, well... det kan inte bli så mkt värre än det är, och jag kan alltid sätta i dreads.
  • Det kan dra ur gammal hårfärg och göra ljusblont hår lite mörkare.
Hårfärg har jag ingen i nu. Mitt blonderade hår kan gärna få bli lite mörkare, så det matchar utväxten. Tänkte testa hur jag ser ut i min naturliga hårfärg, har inte gjort det på ca tio år.
  • Frisörer (eller folk som påstår sig vara det) säger envist att det inte går att påverka hårväxten utifrån, samt att det kan ge eksem och mjäll i hårbotten.
Efter att ha läst och sett alla före/efter-bilder och texter har jag svårt att tro att ALla dessa människor ska ha "inbillat sig" skillnaden, det finns folk som märkt skillnad redan efter en vecka, eller ett par behandlingar. Om man inte tvättar ur det ordentligt kanske man kan få problem, men fler säger att de blivit av med problem i hårbotten än att det skapat några. Många låter oljan sitta i över natten, utan att få några problem.
  • En del hävdar att det minsann är laxermedel.
Visst är det det... men det utesluter ju inte möjligheten att det går att använda till annat. Det används dessutom redan som ingrediens i hudcreme, läppstift, make-up remover och liknande produkter.
Personligen kanske jag skulle behöva lite laxermedel efter barnafödsel och glassfrosseri...
Om det inte skulle funka på mitt hår så kommer det ju inte vara några problem att få sålt på det till nån som tycker att det funkar, och därmed överväger de potentiella fördelarna med mkt god marginal möjliga nackdelar.
Kan ju alltid spara en slatt och använda som laxermedel, som sagt. Jag har innan kört med ett te, som jag köpt i kinaaffären, där det på kartongen står "Sliming Herb".
Den lille kinesen sa att "dlicka mollon kväll, bli magel", så jag antar att det var ett "m" för lite.
Inte världens roligaste sätt att gå ner i vikt, men det funkar ju...

Imorn ska jag ner på stan en sväng med Diana; hon vill köpa en nötknäppare så hon kan äta upp nötterna jag köpte i julas, jag vill köpa inlägg till hälarna. Har inte gått alls mkt idag, men fötterna värker som satan. Sitter med dem på min hembyggda "fotpall" (kattliggplats), hjälper ju lite men inte fan vill jag behöva sitta såhär jämnt och få ont av att gå SÅ lite.
Efter det kommer mamma in till stan, ska åka till Nävertorp en sväng och hämta en matta och en gåstol, kvällen kommer där efter att spenderas med att packa.
På fredag morgon åker vi till Skara Sommarland! Ska bli totalt jävla awesome.
Istället för att ta med Adrian och mormor får de stanna i Björkvik, kom vi på idag.
Sanna och Nellie blir nog faktiskt både roligare att ha med sig och kommer att ha roligare där!
Maria kör, och på plats ska vi träffa Jennie med familj; lilla Maja, maken och bonusbarnen, varav en av dem är en flicka som är jämnårig med Diana. Jag har sett fram emot detta i ett par månader, och Diana också. Känns underbart att ÄNTLIGEN ha råd att ta med Diana på nån slags semester.
Innan har det varit åka till mormor eller gå till stranden, möjligen en sextiokronorsåktur på sunktivolit som kommer till stan ibland.

Nu är visst klockan kvart över ett.
Ska ta med mig min laptop in till sovrummet och se om jag hinner längre än tre minuter in i Criminal Minds-avsnittet  jag började på i går kväll, då jag inte gjorde det.
Inte lika lamslagen av trötthet idag dock, så ett halvt avsnitt blir det nog iaf.

Gonathalie..

KOMMENTARER
SKRIVET AV: Pussi

Lämnar ett avtryck så du vet att jag varit här och snokat igenom vartenda välskrivet ord. :) Samt konstaterar att Ricinolja funkar, mitt hår växer snabbare. Eller märker jag det mer för att det är kort..? Neh, jag tror på oljan. Pussah!

2012-08-14 @ 23:50:55

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0