Fisspitta.

Helgen har som sagt varit hektisk, härlig och besvärlig.
Planen från början var att min dotter skulle vara hos sin pappa, men torsdag eftermiddag (det var sagt från början att hon skulle vara där torsdag em till söndag fm) ringde han och frågade, "Ska du göra något viktigt i helgen?" Jag svarade ja, han frågade vad då, jag sa hur så, han sa att det skulle bli så mkt i helgen och undrade om han kunde ta Diana i veckan istället. Jag suckade lite, men efter en stund sa jag som det var, att det är klart att min dotter får vara med mig. Hon är ju min dotter.
Vill ju inte direkt skicka dit henne om hon känns som en belastning heller.
Nåväl, nu blev det ju så att hon kräktes en gång på måndag tidig morgon, och då fick hon inte komma då heller. Han sa faktiskt så, ordagrant, "Då får hon inte komma hit".
Vi bestämde tisdag istället, men på natten kräktes hon en gång till. Jag pratade med honom på tisdagen, och han sa att hon fick komma imorgon istället, trots att jag sa att hon faktiskt inte mådde dåligt, att jag och Adrian och alla andra ca 30 personer som Diana varit i kontakt med under helgen inte var smittade av nånting. Men det spelade tydligen ingen roll. Diana blev jättebesviken.
Igår kväll fick jag veta att i helgen, när han var så upptagen, hade han inte gjort ett skit. Han hade bara varit hemma. Hans fru hade frågat efter Diana. Det som var "mycket" var tydligen att hans fru skulle jobba medans han skulle vara hemma med barnen. Som om Diana vore en belastning?
Hon är jättebra på att hålla ett öga på småsyskon, vagga en babysitter, peta in nappen, sjunga och vyssja, mata med välling osv.
Jag blir fan SPYFÄRDIG på den där äckliga förbannade kukskallen.
Han har sagt att han vill ha henne på halvtid, men det verkar inte vara gällande om hon är sjuk, om han har för mkt annat att göra eller om han inte har lust. Ska man vara pappa så ska man vara det på heltid, tycker jag. Även när man inte är med sitt barn. Han verkar inte klara av att vara det ens var annan helg. Det är ju inte som att han hör av sig till henne mellan gångerna heller. Fyfan vilka kväljningar jag får av den där idioten!
Till råga på allt så fick Diana en ny telefon i fredags, som hon tappad igår. Hade hon varit hos pappa så hade hon inte tappat den i min trappa.
Den ligger antagligen under trappan nu.
Jag ska tvätta färdigt, gömma tvättmaskinen och sen ringa efter vaktmästaren, så får vi se om den går att få fram.
Först ska jag dock ta ett bad, har inte riktigt haft tid med det på ett par dagar. Kanske inte låter så farlig när man betänker att det är jag, kvinnan som ibland badar en gång i veckan, men detta står i direkt förhållande till den grad av nedsmutsning man utsätter sig för.
Nu när jag ammar, byter blöjor och luftar bebissjärt så blir man utsatt för mjölkläckande bröst, bajs på tröjan (han bajsar MYCKET när han gör det), kiss på benen och ohyggliga mängder hormonell svett. Det RINNER om mig så fort jag gjort någonting. Äckelpäckel.

Skulle egentligen vilja skriva om en annan sak också, men jag vill inte vara påstridig. Vissa nitar måste man gå på själv.

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0