Segt

Jag är rätt jäkla trött på att vara så seg och trött hela tiden, att allting ska vara ansträngande och ge mig halsbränna, att jag inte får något gjort.
Jag längtar tills bebisen kommer ut. Jag inser att jag kommer att vara ÄNNU tröttare då, och att jag inte kommer att få något gjort då heller, men då är det iaf lättare att få hjälp en stund då och då. "Kan du hålla bebisen en stund medans jag hänger tvätt, kan du ta en sväng med bebisen i vagnen så att jag kan sova ett par timmar" osv funkar ju betydligt bättre än "kan du hänga min tvätt, tömma min diskmaskin och dammsuga åt mig medans jag sitter och vilar mina svullna ben, värkande leder och inflammerade knän och undviker att få halsbränna". Jag vet att jag faktiskt SKULLE kunna be folk att hjälpa mig med såna saker, men det ligger liksom inte för mig att sitta och titta på när nån annan gör det jag anser att jag borde göra. Dessutom blir det aldrig lika bra när någon annan gör det; glasen hamnar i fel ordning i skåpet, tvätten skakas inte ut ordentligt och dessutom måste jag se nån annan hålla på och grejja med mina underkläder. Tack men nej tack.
Idag har jag iaf kopplat ur och kånkat ut diskmaskinen från badrummet, kopplat in tvättmaskinen, satt igång en tvätt, försökt göra rent i diskhon och slasken (det är så inihelvitte fetstopp där så det är svårt att få dte fräscht), klätt om från morgonrock till fläckiga, illasittande kläder (ja, det är ansträngande att klä på sig, särskilt på underkroppen där ingenting passar, man måste böja sig fram osv) och... ja, det räckte gott och väl för att jag ska sitta och gäspa i soffan med den sura smaken av halsbränna blandat med kött (från såret där visdomstanden satt) i käften och längta tills det blir kväll, så man kan lägga sig och somna till ett Houseavsnitt.
Strax ska jag sätta på lite kaffe, min rara bror kommer hit och tar en kopp med mig. Har ju faktiskt tre saker till honom nu, och det är lättare för honom att komma hit än för mig att komma dit.
Han ska få frusen thaifood som vi pratade om hos John förra helgen, en påse thaikrydda som var billig på ÖoB och ett rör järn+C-brustabletter eftersom han misstänker att han kan ha lite järnbrist.
Efter det kommer det att var adags att laga mat, hade tänkt försöka laga "riktig" mat idag: pasta, sås, falukorv och kokta grönsaker. Det skulle vi ha haft igår, men jag kom på att rabattkoden på onlinepizza bara var t.o.m den 16/1, så det blev en burgare till Diana och grönsakspizza till mamma.
Efter maten ska ungen badas, och efter det tänkte JAG faktiskt ta och bada. Om jag nu orkar.

Nu kom min kärte bror!

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0