Melankoli

Idag känner jag mig lite melankolisk och ensam. Jag har liksom en oro i kroppen, rastlös men endå håglös.

Jag har iaf lyckats få sålt på ett par termobrallor idag, den hundralappen sitter jävligt bra till i kassan med tanke på att det är tio dagar kvar tills nästa peng trillar in.
Har iofs mkt mat hemma som vanligt, men det börjar tryta med färskvaror, grädde att hälla i tèet och kaffet, grönsaker och frukt osv.
Jag har några halvledsna mandariner och apelsiner kvar sen i julas, tänkte jag skulle pressa dem och servera min unge lite nypressad juice till frulle imorn.

Imorn... då stänger de av vattnet igen. Det är idag en månad sammanlagt, som det hållit på och krånglat. Hoppas de får ordning på skiten nån gång.

Har ingen aptit heller, pressade i mig en kokt korv med bröd förut för att jag var tvungen att åstakomma ngt matliknande till ungen min.

Hon tappade sin sjunde tand idag, och fick såklart en guldpeng för den, btw. Nu sitter hon i badet och sjunger för sig själv. Hon låter nöjd, lycklig, tillfreds... Det värmer mitt modershjärta, och gör mig lite gladare. Så skönt att veta att det jag lyckats bäst med i mitt liv; att bli mamma till min underbara flicka, det har jag lyckats förbannat bra med. Folk fortsätter ständigt att förundras över hur smart och duktig hon är, som om det inte räckte med att hon är lycklig, frisk och söt som en jordgubbe. Inte för att jag tar åt mig hela äran för det, men lite av den. Jag får vackra kärleksbrev, kramar och teckningar dagligen och stundligen, som försäkrar mig om att hon är väldigt nöjd med att ha just mig som mamma. Hennes största klagomål brukar vara att hon vill spendera mer tid med mig, hon förstår inte riktigt hur pass mkt tid vi spenderar ihop jämfört med folk som tex har jobb, delad vårdnad och liknande.
Sen att jag är gravid, har sömnproblem och så vidare gör ju såklart att det kan falla bort lite tid då och då, men endå spenderar vi minst fem-sex timmar dagligen med varandra, även om vi inte gör ngt speciellt.
Idag har vi tittat på en gammal TV-serie på min laptop, kollat musikvideos, kittlats, busat och gosat i soffan, pratat och ätit mat tillsammans. Inget speciellt liksom, men speciellt för att det är tillsammans.

Phew, vad jag gäspar. Ska fiska upp mitt lilla barn, kolla ngt avsnitt eller två och se om man kanske kan somna tidigt idag för en gångs skull, så man orkar släpa fram symaskinen imorn och sy färdigt hennes onepiece.


KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0