Det knullar i munnen och tåras i ögonen

Ja, så är det faktiskt, näst intill iaf.
Jag har inte druckit öl sen senast jag var i Götet, nån gång i somras sisådär, då jag unnade mig en mellanöl.
Här om dagen på Lidl inhandlade jag en 33 cl Grafenwalder, 3,5 %, som jag hade tänkt att avnjuta iförd ett varmt skumbad. However, av en ren slump snubblade jag över en trevlig samtalspartner, så trevlig att jag bestämde mig för att fira med denne lille folle.
Jag vet att det löter jättetöntigt, men jag saknar verkligen at kunna ta mig en öl eller två om aftonen. Först och främst för att jag tycker att det smakar alldeles fantastiskt gott, i andra hand för att dte är avslappnande och socialt, vilket jag saknar på andra nivåer också. Det är ganska ensamt att sitta hemma kväll ut och kväll in; och även om man nu skulle bli inbjuden på ngt galej (vilket är obefintlig risk för eftersom alla tycks tro att man är pestsmittad eller något när man har en liten inneboende i magen) är det inte säkert att man fysiskt orkar med att ta sig hemifrån, än mindre vara social och stoja med folk en hel kväll.
Nåväl, summa sumarum är att bara vid "Psssht-klack"-ljudet och den lilla, diskreta doften som steg från öppningen fick jag nästan en klump i halsen. Höll den precis under näsan och drog några djupa andetag, insöp aromen (och detta är endå en billig, blaskig folköl) och kände mig som Dynamit-Harry; lät den första svalkande munfullen skölja runt i min mun och svalde den lustfyllt. Det var nästan att det fuktade till på andra ställen än i munnen tamefan.
Så, vem bjuder mig på en öl när jag fött barnet? :)

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0