Caring

Vaknade efter fyra timmars lyxig sömn (som för övrigt var fylld av trevliga drömmar, var på kryssning och drack vin på soldäck med vänner) av att lagningsteamet bilade golvet hos grannen. MYYSPYYS...
Om man inte vet vad bila är för ngt kan jag säga att förr i tiden utfördes med slägga och huggmejsel, nu finns det maskiner i varierande storlek som gör det istället. Syftet är att ta sig igenom hårda material, i detta fall betong. M.a.o- det låter, som FAN.
Det var ungefär två timmar sedan, och sen dess har de hållit på till och från. man känner hur vansinnet kryper närmare och närmare, jag har lust att skrika rätt ut. Men, förhoppningsvis kommer detta att leda till att den där förbannades jävla läckan äntligen blir fixad, så man kan börja leva ett "normalt" liv igen.
Allt annan blir liksom on hold, i tre veckors tid har man ju liksom väntat på att få börja använda sitt kök ordentligt igen.
Först på listan när det är som det ska igen är att ringa felanmälan och säga till om det trasiga fönstret i köket, och om hur förbannat dragigt det är i lilla sovrummet, men jag vill fan inte ha TVÅ team/vaktisar/nåt sånt rännandes härpå en gång.
Efter det ska diskmaskinen ut i köket, tvättmaskinen ut från Dianas rum, Dianas rum möbleras om, mitt sovrum möbleras om osv osv osv.
Min stackars mamma låg och orolades här om natten när hon inte kunde sova, över hur mkt det är att göra innan bebisen kommer, att det är kallt här och att jag inte har någon spjälsäng osv. Fan, det LÖSER sig. jag är faktiskt inte ett dugg nojjig. Nu när man är inne på andra halvlek inser man ju att världen snurrar även om man får barn, om man är lite flexibel så rullar det liksom på endå.

För en stund sen var det två rara små barn här och knackade på, de skulle komma tillbaka senare; eftersom lilla prinsessan och hennes sällskapsdam fortfarande sitter i sina sovutstyrslar och håller på med Dianas dator. Tänkte nästan skicka med dem en ros till deras pappa, men det kanske skulle vara tjatigt.

Oh just ja... titeln: Bil- car. Bila- caring. För att det är ett sånt myspysigt "caring sound".

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0