Vinterlov, vaginor och värme

Diana har sportlov, eller "vinterlov" som det heter nu för tiden.

Idag var vi på biblan på skaparverkstad, hon gjorde en tjusig snögubbe medans jag passade på att få hjälp av samma tjej som förra gången på FK. fattar inte, alltid är det mer papper som ska fyllas i, trots att man skickat in motsvarande ett helt jävla träd.
Den här gången skulle de ha mina inkomstuppgifter... igen, från min arbetsgivare. Men det har jag ju ingen, varken inkomst eller arbetsgivare; så jag fick en annan blankett att fylla i istället.
Gjorde iaf det och lämnade in på plats, så förhoppningsvis kan kanske den där förbannade föräldrapenningen komma igång snart! Det vore ju faktiskt YTTERST trevligt att slippa förlita sig på soc ett tag, det heter ju mamma"ledig"; och jag tycker nog faktiskt att man efter en graviditet och förlossning förtjänar ett visst mått av "ledighet" för att ägna sig helhjärtat åt att vara mamma.

Imorn ska vi vara på Duveholm större delen av dagen är det tänkt, det fanns så mkt att göra där så det kommer att gå åt några timmar. Klättervägg, hinderbana, gympa, 8 meter hög kana, dans, spel, sport och discobowling. Tur att Diana har ork, så jag kan sitta och titta på och vinka uppmuntrande. Önskar jag kunde vara mer aktiv, klättervägg är ju skitkul till exempel, men bara av att gå till och från biblioteket idag kände jag att mitt dagsverke vad gäller "motion" var mer än väl avklarat.
På torsdag ska vi åka skridskor i ishallen i ett par timmar, hur man nu ska orka det.
På fredag tror jag iaf att planen är att Diana ska lösa in sitt fina presentkort på en liten shoppingtur med allra käraste John.
Har inte kollat om det går några bra filmer just nu, men förutsatt att det gör det så ska jag ta med ungen på bio torsdag eller fredag också.
Mkt att göra är det i vilket fall som helst, och på lördag ska jag släpa med mig min lilla mamma till Flen för musiklyssnande, dryckesintag och kanske till och med lite gubbspan! Man vet aldrig, kanske sitter det nån trevlig, händig, rik skotte där och bara väntar på min söta mor?

Diana och jag hade vaginautbildning förut. Hon hade lite frågor om hur man ser ut mellan benen som tjej och så vidare, så vi googlade och pratade en stund. Hittade massor av fina muttbilder, och jag visade min dotter en blomma som såg ut som en vagina, för att få henne att inse att man faktiskt har något fint mellan benen, inte något smutsigt och skamfyllt som det har framställts som förr i tiden.
Jag är glad att vi har en så öppen dialog, så hon slipper undra över vad som är vad, tro att något är fel om det inte är det och så vidare. Många kanske tycker att hon vet mer än åttaåringar i allmänhet gör, men jag vidhåller vad jag trott och tyckt sen hon var liten, att ställer hon en fråga så ska hon också få ett svar på den, efter bästa förmåga. Detta innebär inte att jag berättar "allt" för henne, men jag tycker att det har gått bra hittills.
Hon är den smartaste unge jag känner, och hon är otroligt duktig på att ta ansvar och "klara sig själv". Detta gör att jag slipper oroa mig så mkt för henne, jag vet att hon kan gå till och från skolan och några kompisar, att hon kan mitt telefonnr utantill, att hon kan "tala för sig själv" om ngt skulle hända, att hon inte följer med någon hon inte känner och så vidare.
Åh, jag är så stolt över mitt vackra barn!

Avfuktaren som står i köket håller redan efter ett par dagar att göra mig vansinnig. Inte nog med att den låter ganska mkt, vilket man hör tydligt när man ska försöka sova tex; den luktar gammal byggarbetsplats och sänder dessutom ut en hel del värme.
Förvisso är det trevligt med omväxling, eftersom det varit så jäkla kallt här förut, men kanske även därför blir det en lite väl stor skillnad.

Nå... vad  ska man mer orera om idag?
Spelar massa xbox nu när jag har en handkontroll, det är lite "story of my life"; att få nöja mig med att titta på när andra spelar tills jag åratal senare införskaffar det som behövs för att kunna göra det själv.
När jag var liten var det c-64, amiga och nintendo, sen blev det datorspel och tvspel.
Nu håller jag på att köra igenom Oblivion, som jag satt och tittade på när Robin spelade för ett par år sedan. Mig gör det inget att spelet är "gammalt", det är kul endå... särskilt nu när man får göra det själv.

Aah, apropå ingenting blev jag kaffesugen som fan nu... det var kaffereklam på tv.  Kaffe och kanelbulle, himmel och pannkaka vad gott det vore.... Men dricker jag kaffe NU så somnar jag inte förns vid tre i natt, och ska jag orka allt vi planerat imorn vore det inte toppen.
Nu vet jag iofs inte om jag kommer att somna eller sova ordentligt endå med tanke på graviditetskrämpor och avfuktarljud, men man ska väl inte försämra oddsen kanske. Kanelbulle är inte att tänka på heller, jag känner mig fortfarande som en spärrballong sen middagen för fem timmar sen. Håhåjaja... jag får dricka kaffe till frukosten istället. Fan vilket ilandsproblem...

Nu får det nog bli ett par quests innan sovdags tror jag...

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0