Guess I got lucky

Läste lite gammal blogg på helgon förut idag, mest från när jag var gravid med Diana.

Ett inlägg beskrev hur jag hade varit på krogen och sprungit på nån tjejkompis. Hon hade frågat om barnet var planerat, jag svarade nej; hon frågade då om jag hade ätit p-piller, och när jag svarade nej igen var hennes reaktion tydligen att "då får du ju skylla dig själv".
Kommer inte ihåg händelsen i fråga, men fyyyy fan vilken jävla kommentar.... Betyder oplanerat alltid, automatiskt ovälkommet? Det måste vara något som gäller alla andra i så fall, för jag ser det som rena rama lyckträffar båda gångerna.

Jag kan, såhär i efterhand, bara komma på en person som jag egentligen ville "skaffa" barn med, som jag planerade att göra det med osv. Inte så svårt att gissa vem kanske. Tanken på att jag faktiskt var gravid med honom och fick missfall smärtar fortfarande, det kommer den att göra resten av livet. Tanken på att han ville skaffa barn med MIG, att jag kunde varit gravid en månad senare men att han endå valde att sms-dumpa mig smärtar också.

Nu var det inte älta Robin jag skulle göra idag, utan bara konstatera att jag har haft en sån jävla tur som lyckats bli gravid två gånger utan att försöka alls. Om man bara blev gravid när man planerar barn skulle ju inte Diana ha funnits, och jag skulle inte i detta nu känt mitt andra barn röra sig innanför huden på magen. Jag vet inte hur mitt liv hade sett ut då, men utan Diana vill jag inte föreställa mig en verklighet. Så mycket som hon lärt mig, sån kärlek jag fått chansen att känna, det finns inget som går upp mot det.

Mitt andra barn ska få en säng. Tanken var från början att jag skulle åka med Maria till Ikea och inhandla en sådan imorgon, men det var innan det styrde till sig med kalas, bror, mormor, bokhylla, halvsåsig unge OCH mamma. Diana var hemma från skolan idag, och jag känner mig ganska risig efter en vecka med hantverkare i köket. Lika bra att vara hemma och ta det lugnt imorn, förutom en sväng på Willys med mamma och Lelle. Benjamin får köpa en säng åt bebisen, eller så köper jag en på nätet.

Apropå säng, jag sitter nästan och noddar, så jag ska bädda ner mig i soffan och somna till en kass film, tror jag iaf. Om jag inte somnar har jag ju nu för tiden en X-box med handkontroll och ett spel som jag gillar... Det kan roa mig många timmar det! :)
Gonathalie, sov goth...

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0