Vi får väl se.

Idag har det hittills varit en ganska jobbig dag.
Kunde inte sova i natt, först framåt kl 6 på morgonen började jag slumra till, och kl 6.30 kom Diana och väckte mig. Stapplade upp och gjorde frukost åt henne, och la mig sen och slumrade till barnprogrammen medans hon käkade.
När hon hade klätt på sig och gick ut genom dörn kom kattkräket in, skrilkandes för full hals, så jag fräste irriterat åt honom att hålla käften för helvete och äta lite torrfoder.
Hann precis lägga mig tillrätta i soffan då Diana kom upp igen, hon fick inte upp låset på cykeln.
Stapplandes och vaggandes sleepwalk-ade jag ner för trappan, och försökte låsa upp cykeln åt henne, men gav upp efter ett par försök. Det är halt ute nu iaf, så det är bättre att hon går till skolan denna sista vecka.

Telefonen har ringt några gånger, alarmet har det inte, pratat med mamma, bestämt att vi inte skulle till Åby idag utan nöja oss med att handla mat, tre personer har varit här och filmat ner genom mitt köksavlopp,  Diana har kommit hem osv... så mkt sovande har det inte blivit av med.

Nu får grannarna använda vattnet i sina kök, men inte jag. I eftermiddag kommer en av killarna och rensar i avloppsröret, imorn kommer den andra och spolar ur eller vad de nu sa. Hörde dock ingenting om någon lagning, antar att de ska spola rent skiten först och se om det håller för det.
Eftersom vi ska handla idag känns det nära till hands att köpa fryspizza eller ngt i den stilen, för diska när det är såhär är som sagt en utmaningn, ett irritationsmoment (och det behöver jag inte fler av direkt) och ett jäkla bök helt enkelt.
Hoppas hoppas hoppas att det blir fixat innan jul... Jag mår dåligt som fan över detta, hade sett fram emot en lugn jul med familjen, god mat och mys osv. Visst kan vi vara i Lelles lägenhet eller hos Benjamin, men då får man släpa med sig allt dit man ska, fixa med sovplatser eller åka hem mitt i natten osv... jag vill bara ta det lugnt och laga lite mat liksom. Orkar inget annat. Vill inte skrinlägga julfirandet helt heller, då blir Diana ledsen.

Nu ska jag sätta mig inne i soffan och ... ja, vad tror du? Kolla på ett Houseavsnitt förstås, får ju abstinens här :P

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0