Ironwoman

Första tre fjärdedelarna av denna dag var en typisk "mackan trillar med smöret neråt-dag", vilket bokstavligen hände, bland annat. Orkar inte berätta allt, men massa irriterande små detaljer som gick fel hela tiden.
Trött, kall och irriterad har jag varit.
Endå har jag lyckats (med mammas hjälp) hämta julgran och skrivbord, ska ta hjälp av mina bröder att möblera om inne hos Diana till jul.
Min unge hade med sig en kompis hem, och efter maten gick de till kompisen, så hon har varit road sörre delen av dagen.
Jag har impulshandlat en diskmaskin, tänkte att om vi ska vara tre stycken i den här familjen är det lika bra. Jag är ju varken särskilt bra på att få tummen ur och diska eller tycker det är speciellt kul liksom. Spenderar mkt hellre den tiden med mina barn!
Hoppas nu bara vattnet hinner komma.... Det var en kille här och spolade rent i förmiddags, och imorn ska de laga skiten. Hoppas det går bra, hoppas det blir klart...
Väntar fortfarande på att järntabletterna ska resultera i ngt annat än illamående, obehagskänslor och förstoppning. Gärna med början NU, det är så mkt jag skulle vilja få gjort innan jul egentligen; en ordentlig städning, koka knäck, laga mat, sätta i resten av löshåret, byta gardiner och sånt, sy klart Dianas onepiece och dessutom hinna ta en stund för mig själv när jag inte har några måsten och inte är för trött och oinspererad för att göra ngt annat än att sitta vid datorn/tv:n. Jag vill ta ett långt varmt bad, lägga en ansiktsmask, sminka mig så fint jag kan, leta upp kläder som sitter så bra som möjligt och dricka en riktigt god kopp te, bara för att det är gott- typ kvällen innan julafton.
Det är väl önsketänkande att hinna med allt det, samt stressa av och möta julen som den jag vill vara, och njuta så mkt som jag skulle kunna göra av närheten till min kära familj och god mat, av att se Diana leka med sina morbröder, skratta med Benjamin och mobba mamma, diskutera in på småtimmarna, duka ett vackert bord med dofter som får oss alla att slappna av och bara vara.
Ska det fortsätta som det gjort hittills med mitt mående så kommer jag att sova på soffan halva julen och vara smågrinig resten av tiden. Vill inte det.

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0