Vill inte mer

Jag vill bli frisk nu.
Skallen håller på att gå sönder, har haft tilltagande huvudvärk sen i förmiddags, som endast mildras av värktabletter men fortfarande är sprängande.
Halsen känns som ett öppet sår, vaknar tre-fyra gånger per natt av hostattacker som håller i sig en halvtimma-trekvart, det har hållit på sen i förra veckan, även detta tilltagande med allt värre hosta och ondare hals.
Kroppen värker, och protesterar när jag tvingar den att jobba.
Sjukt trött på att vara sjuk och trött.
Vägrar vara hemma från jobbet, var ju det förr-förra veckan.
NU är jag iaf jävligt ren och len på utsidan. Inte fan känns det bättre för det, men folk i min omgivning kanske finner mig mer uthärdlig nu. Tror inte jag är så trevlig mot någon just nu, blir grinig av att inte sova ordentligt och ha ont hela tiden, och av att hosta när jag försöker föra en konversation som går ut på mer än att säga "mm", "ja" eller "hahah" i telefon.
Anyway. Bror min har installerat sina saker här, så återigen ser det ut mer eller mindre som en loppmarknad här hemma. Skönt att det är helg snart så man kan ta itu med det. Eller snart och snart... ganska snart iaf.
Om jag inte nämnt det här i bloggen eller om nån missat det kan jag meddela att jag fått två månaders praktik till och efter det tre månaders provanställning.
Just nu har sj som sagt sommartider på sina turer, vilket ligger mig i fatet om jag vill jobba fulltid. Hoppas de lägger av med det efter ett par månader, när jag faktiskt kommer att börja få lön för det jag gör.
Nu ska jag sluta sitta här och tjura och strax nog gå och lägga mig.
Sov gott people, godare än mig.

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0