Roadtripping

...Eller snarare kanske railtripping.
I morse givk inte mitt tåg längre. SJ hade lämpligen nog bestämt att man inte ska kunna komma till jobbet innan kl åtta.
Tolv minuter över sju gick det ett tåg åt rätt håll, som jag klev på... bara för att upptäcka att det minsann inte behagade stanna där jag skulle av.
Frukost i Hallsberg, och tåg tillbaka... var på jobbet strax efter tio i morse....
Upptäckte ngt trevligt när jag väl kom dit i alla fall, "pappa" sittandes vid den gula kantpressen! So much catching up to do... var ju flera år sen vi sågs! Ska babbla sönder hans faderliga öron denna vecka och hoppas på att han accepterar min inbjudan att dricka öl med sin dotter på midsommar :) <3
Kom hem och bakade pizza som inmundigades i sällskap av en unge och en sambo, glass till efterätt... very nice :)
Imorn börjar en jobbig period.
Eftersom tågen går som de göt kommer jag att åka från stan 7:45 och återanlända ca 18:10. Suck... Nåja, får väl gå, tills tågen börjar gå normalt igen.
Sjukligt jävla trött är jag idag också, liksom igår, tror att det är den där influensan som hänger i. Hosta, snurrig i huvudet, ont i kroppen och som sagt dödstrött hela tiden. Tror det blir astidig kväll ikväll också. Skulle väl kanske behöva duscha eller så, men jag orkar fan ta mig inte. Om nån vill lukta på mig imorn får de stå ut med lite slipdamm och svett under parfymen :)
Fan vad jag hostar... ska nog ta en kopp te innan jag lägger mig och hoppas på att det mildrar så pass länge att jag kan somna.  För trött är jag, som sagt. Så fort jag blundar snurrar det i skallen och det känns som om man precis vaknat eller precis håller på och somnar in. Jobbigt. Hoppas det ger sig snart.

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0