Hetare och hetare

Svetsar fifan i Vingåker om dagarna!
Snygg-Danne sa i morse; "Chefen kom och frågade om du var bra igår, så jag sa ja för fan hon är skitduktig! Det går ju bra det här!" (pekade mot det jag höll på med just då)
Resten av dagen gick det bara bättre och bättre, och jag var inte dålig från början. Får självförtroende av komplimanger! Och som Svenne en gång berättade; att en finne sagt till honom: "Vet tu vat tet er för sjillnat mellan en vensk och en finne när man vetsar? Bara sjelvförtroente!"
Har haft lite problem med att köra så varmt som de andra, men nu höjs amperen gradvis. Börjar bli stadigare på handen också, inte riktigt lika ovant att hålla i ett TIG-munstycke längre. Mkt mkt bra! Både gårdagen och denna dag har gått i ett nafs.
Beror nog också mkt på att folk har börjat PRATA med mig. Trist när man inte känner nån. Finns ett par stycken som faktiskt tom tar initiativ själva att prata med mig! :D

Det finns en person som jag kände en koppling till från första gången jag såg honom där, och idag visade det sig att jag hade rätt, och han också har känt den. Varje gång vi börjar prata så är det bara så... rätt! Tror vi har liknande erfarenheter och synpunkter. Vi har sagt att nån gång när det finns tid ska vi prata ordentligt, och det ser jag fram emot!

På den andra fronten... alltså när jag inte "jobbar", blir det gradvis hetare också. Det gör mig nervös, osäker och lite rädd. Men samtidigt varm och glad. Får strax sällskap av honom...

Anyway; håll era tummar för mig så att jag får jobb och... well, håll dem gärna för att mitt privatliv ska ordna upp sig till det bästa också...... <3

Sist vill jag skänka en tanke till de närmast drabbade. Jag är personligen tillräckligt "långt ifrån" för att inte påberkas, förutom att mina vänner är ledsna. Tänker på er och finns här om ni behöver mig!


KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0