Hels Rike

I morse när jag klev utaför porten var det någon som hade förflyttat världen utanför till Hels Rike. Småjävlarna bet mig i kinderna och låren, kändes som om man hade pissat isvatten ner för benen.
Tacksam endå att det idag till skillnad fån gårdagen var både plogat och sandat direkt på morgonen!
Hängde trots den inte bara bitande utan huggande kylan på låset till Lidl, för att inhandla Sour Cherries till mitt eget kära körsbär,  ska trycka ner så många som möjligt i ett brev och posta senare. Naturligtvis med chillifrimärke, nu när det finns :)

Idag är sista dagen för ungen på Stavstugan. Skönt att det inte blir så långt, men trist endå; eftersom det är ett toppendagis. Fröknarna har varit väldans vänliga, och Diana har trivts bra.
Tror iofs att nästa dagis också är ett bra ställe, var där igår och hämtad lappar som ska lämnas in senare.

Igår när jag skulle hämta ungen funkade inte cykeln. Vid det laget var det för sent att gå upp och byta från mina kanske lite för små stövlar, så det var bara att trots mina korta sådana lägga långa benet före och promenera till Nevertorp.
På ditvägen gick det väl an; trots att mina tår efter ett tag känndes som små röda ballonger tack vare kyla och trångt utrymme; men på hemvägen hade jag ju ungen med mig... och då tar det ju lite längre tid att gå. Allt som allt var jag utei kylan i två timmar, med alldeles för tunna kläder för att gå långsamt med en unge i släptåg. Det tog flera timmar, åtskilliga glöggar och några riktigt rara sms innan jag fick upp värmen igen.

Känner mig.... smitten.
Det är.... behagligt, men samtidigt jävligt skrämmande. Känns inte som om jag har råd att spela med massa rosenröd valuta, för om jag förlorar blir jag pank.
Men han är ack så rar...
En free spirit, en Norrlands Guld, en bohem med ett lèende som smittar av sig bara man ser det på kort...
Har allvarliga funderingar på att försöka få barnvakt imorgon och rymma dit!
Någon som känner sig manad? Fredag till söndag i så fall.

Om man skulle ta och spola upp ett bad kanske, så kroppen hinner tina tills det är dags att hämta barnet igen?
Borde ju egentligen diska, men jag har en stark känsla av att även denna gång kommer disken snällt att vänta på mig tills jag tar itu med den. Den stör ju egentligen ingen utom mig själv.
Sagt och gjort; så får det bli. Bad, med mängder av kaffedoftande skum!


KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0