Själaglad

Ibland får man verkligen rätt feedback vid rätt tillfälle.

Förut idag var jag deppig, tjock, dålig och undermålig på alla sätt och vis.
Vid tiosnåret på kvällen dök min mamma upp, och jag satt och pratade med henne i några timmar, vilket alltid gör mig bättre till mods.
Klockan blev ca ett, och jag kände att en newcastle på krogen och titta på folk kunde ju vara kul, så jag satte på mig de högklackade, tjockisbyxorna (som man kan ha när man ska TITTA på folk och inte bryr sig så mkt om att bli tittad PÅ) och min rödsvarta tröja, gick ner och satte mig med min öl.
För det första hade de en truadur där som måste vara Katrineholms, om inte Sveriges svar på Jack Black. Han körde till och med "Fuck her gently", och det var som om honung strömmade direkt från hans mun till mitt öra, fantastiskt bra!
För det andra fick jag en kram och ett snabbt samtal innan jag gick vid strax före två av den söta tjejen med jeansen, fast idag hade hon kortbyxor...
Men! Det som verkligen fick humöret att åka rätt upp i topp, det var när en ung kille kom fram och sa "Tjena kocken!", och sa (som svar på min frågande blick) att han hade varit på fest i min lägenhet, när jag bodde vid trafikskolan; dvs tre lägenheter sen.
Tydligen hade jag (och hans pappa) inspererat honom jättemycket, så nu var han köksmästare!
Vetskapen om att man någon gång i sitt liv inspererat någon gjorde verkligen min kväll. Nu är jag jätteglad, och inte alls lika tjock, deppig, dålig och undermålig som förut!
Härlig glädje direkt från hjärtat!
Nu ska jag sova en stund, så jag orkar med min lilla utsugare om ett par timmar.
Imorn ska jag ut med allra käraste J, SOM jag har längtat!
BRA helg!

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0