Oh so tierd

Vid det här laget är jag sjukt trött på att vara gravid.
Man kan liksom inte göra nånting utan att det märks att man är det; allt från att böja sig ner för att tömma diskmaskinen, ta av sig skorna, torka sig när man varit på toa, gå ner på stan och handla till att äta mat, försöka ligga bekvämt, försöka sitta bekvämt, klä på sav ig, klä av sig, försöka sova, försöka vakna osv..; allt påverkas av att man har ett foster i magen.
Jag vill föda det nu, så man får se vem det är som bestämde sig för att bosätta sig i min mage och i mitt liv, och så jag kan få tillbaka min kropp en stund då och då.
Man längtar efter enkla saker som att ta på sig ett par byxor, gå ut och gå, dricka ett glas vin eller fem, ligga på mage, äta ädelost och rökt kalkon och stark mat osv...
Tack och lov är halsbrännan inte lika jävlig för tillfället, så jag slipper känna smaken av spya i munnen hela tiden iaf. Däremot har jag sjukligt ont pga foglossning, ichias och inflammerade knän, svullna vader och hälsporre hjälper inte heller. När jag ska gå någonstans, resa mig upp eller sätta mig ner är jag som en gammal gubbe med reumatism, stönar och suckar, vaggar fram med en hand bak på ryggen, går med korta små steg även för mig; som i vanliga fall får ta två steg när mina långa, ståtliga kamrater (typ Eggis och såna som är fem gånger så långa som mig) tar ett.
Senaste dagarna har det varit ett jävla spring, och det känns i ryggen.

Diana har varit sjuk i snart en vecka, hon inledde med magont och en kräkning, sen fortsatte hon med öroninflammation som inte ville ge med sig; så igår fick vi gå till akuten och få kåvepenin utskrivet. Vissa stunder, när hon fått krossad alvedon blandat med saft, är hon pigg och glad och underbar som vavanligt, sen rätt som det är segnar hon ihop och har jätteont i örat. Det skär i modershjärtat när man har gett henne alvedon och kärlek och liksom inte kan göra mer, men jag har försökt skämma bort henne lite i veckan iaf. Handlade lyxvaror till henne här om dagen, färska jordgubbar och dyr glass och sånt, och förut idag bakade jag chokladtårta till henne... hon har ju faktiskt namnsdag idag.
Det finns tre fjärdedelar kvar av den btw, så om nån vill komma på fika imorn gör det ingenting... vi är hemma nästan hela dagen.
Vi har haft massor av mys i veckan såklart, och kollat på film nästan varje dag. Ett par nätter har hon sovit inne hos mig också.
Nästa helg är det födelsedagskalas, helgen efter det ska vi till Finspång med Maria, men helgen efter det tycker jag nog att lilla damen kan hälsa på sin mormor. Jag vill vara barnledig, få lite gjort hemma och kanske umgås med mina vänner lite.

Ska till soc imorn förmiddag, och efter det ner till försäkringskassan, för att hämta nya föräldraledighetspapper. De förbannade klåparna på posten eller FK har supit bort papprena plus intyget från barnmorskan som jag skickade in för mer än en månad sen :(

Ska inte bara gnälla dock. Det finns fortfarande små saker och personer som gör min vardag lite trevligare...
Jag är vansinnigt trött idag, blev visst jäkligt sent både förra och förrförra natten. Ikväll måste jag behärska mig, och inte sms:a halva natten... :)

KOMMENTARER

LÄMNA DINA ORD HÄR:

NAMN, SÖTNOS!:
SAVE?

E-MAIL ( VISAS EJ! ):

URL/BLOGG:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0